Kontakta oss

Kontakta oss

Vill du ha hjälp med mat och kaffe på din arbetsplats? Fyll i dina uppgifter så hör vi av oss och berättar mer.

5 tips för att lunchträningen ska bli verklighet

5_tips_for_lunchtraningen-767674-edited.jpegIbland är det svårt att få ihop livspusslet med jobb, familj och fritid som ska kombineras i en bra balans. Träningen bortprioriteras ofta, trots att den både gör oss starkare, piggare och mer stresståliga. I den här bloggartikeln får du 5 tips om hur du får till ett träningspass på lunchen, ett bra tillfälle i en annars hektisk vardag.

Träning gör oss inte bara starkare och piggare utan har även flera positiva effekter på våra hjärtan och hjärnor. I en tid då vi dessutom är alldeles för stillasittande är det extra viktigt att röra på sig mer, trots att det känns som att tiden inte räcker till. Men med hjälp av lite bra planering kan du få till ett effektivt träningspass och dessutom hinna äta lunch på en timme. 

Ladda ner vår guide om hur du gör din paus energigivande!

Här är fem tips för att lunchträningen ska bli av: 

1. Packa väskan kvällen innan
Förbered träningsväskan kvällen innan. Se till att allt som du behöver är packat innan du går och lägger dig. Det gör att du slipper stressa med att packa väskan på morgonen när det är mycket annat att tänka på. Kan låta som en självklarhet för vissa. Men, för andra inte. 

2. Planera träningen i förväg
Bestäm innan vad du ska göra på träningen. Ska du gå på ett pass på gymmet? Boka klassen i tid så att du får plats på klassen. Styrketräning? Bestäm innan vilka övningar du ska göra, det sparar tid när du väl är på gymmet. Strålande väder för en löprunda? Bestäm hur långt du ska springa så har du bättre koll på ungefär hur långt träningspasset blir.

3. Ha lunchen klar
Förbered din lunch eller bestäm i förväg vad du ska äta. Det sparar tid efter träningen och du har bättre koll på vad du stoppar i dig, än om du köper en dagens lunch på närmsta restaurang.

4. Träna med en kompis eller kollega
Många föredrar att träna tillsammans med någon, de känner sig mer motiverade och träningen blir i större utsträckning av. Planera in en träningsdate med en kompis eller en kollega, det är ett bra tillfälle att både umgås och inspirera varandra.

5. Rör på dig även när du inte kan träna
Ibland kan det finnas orsaker till att du inte kan eller får träna. Du kanske är förkyld eller har ont någonstans. Ta en promenad istället! Lite frisk luft kommer att ha en uppiggande effekt, även om du inte går så fort att du blir svettig. Din hjärna kommer kunna tänka klarare efter promenaden och eftermiddagen kommer bli mer effektiv. 

Sammanfattning

I en hektisk vardag kan det vara svårt att få till träningen, trots att vi vet vilka positiva effekter fysisk aktivitet ger oss. Men med bra planering kan lunchrasten vara ett perfekt tillfälle att få in ett träningspass.

Vill du få fler tips och lösningar för den energigivande pausen? Ladda ner vår guide här!

Läs vår guide - Så blir din paus energigivande